۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

محکومیت شش ماهه برای یک فعال مدنی

خبرگزاری هرانا - حامد ملک آبادی فعال مدنی در دادگاه انقلاب سراب به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست قاضی خاطری (رئیس دادگستری سراب) طی دادنامه‌ای، حکم به محکومیت حامد ملک آبادی فعال مدنی آذربایجان به شش ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام داد.
حامد ملک آبادی دانشجوی دانشگاه آزاد سراب در هشتم مردادماه سال ۹۱ توسط مامورین ادارهٔ اطلاعات سراب از منزل پدری‌اش و بدون ارائهٔ حکم جلب، دستگیر شده و به همراه دوستش بابک بقایی چند روز در ادارهٔ اطلاعات سراب تحت بازجویی قرار گرفته است.
سپس به دستور دادستان سراب جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار ادارهٔ اطلاعات تبریز قرارگرفته و فعلا با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی آزاد شده است.
اتهام این فعال مدنی فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه غیرقانونی عنوان شده است.
۱۷ دیماه ۹۱ در دادگاه انقلاب سراب به این اتهامات با حضور وکیل وی، آقای جعفر افشارنیا رسیدگی کرده و نامبرده از اتهام عضویت در گروه غیرقانونی به دلیل فقد دلیل اثباتی در توجه اتهام، تبرئه شده است.
با این وصف، دادگاه به اتهام دیگری مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام به بهانه ارسال پیامک در مناسبتهای ملی و اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه وشرکت در کلاسهای آموزش زبان ترکی وتاریخ و ادبیات آذربایجان و مستند به گزارش کذب اداره‌های اطلاعات سراب و تبریز، رای به محکومیت ایشان به شش ماه حبس تعزیری داده است.
گفتنی است، قاضی دادگاه بدون توجه به دفاعیات متهم و وکیل وی اقدام به صدور این رای نموده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر