۱۳۹۱ اسفند ۲۷, یکشنبه

بلاتکلیفی سه عضو خانواده حسین پناهی /انتقال یک زندانی به زندان مریوان

بلاتکلیفی سه عضو خانواده حسین پناهی در زندان قروه

سه عضو زندانی سیاسی خانواده حسین پناهی در زندان مرکزی سنندج در بلاتکلیفی بسر میبرند.
همکنون سه عضو خانواده حسین پناهی در زندان قروه در بلاتکیفی و بدونه هیچ گونه حکمی بسر میبرند. صباح و سیروان و شیرزاد حسین پناهی این سه عضو بازداشتی خانواده زندانی سیاسی کرد انور حسین پناهی هستند که با گذشت مدت طولانی از دوران بازداشت آنها ولی همچنان بلاتکلیف در زندان قروه نگهداری میشوند.
صباح حسین پناهی که یکی دیگر از اعضای این خانواده و زندانی سیاسی کرد که در خردادماه سال 1391 توسط نیروهای امنیتی شهر قروه بازداشت شده، کماکان بلاتکلیف است. وی که مدت زیادی از ایام بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده هم اکنون در زندان قروه و در کنار زندانیان عادی از جمله متهمین به قتل و سارقین مسلح نگهداری می شود.
صباح حسین پناهی که در روز ۲۷ خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی شهر قروه بازداشت ودر دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج به 6 ماه زندان محکوم شد، چندی پیش با شکایت یکی از نهادهای امنیتی دوباره پرونده دیگر برای این شهروند تشکیل و نامبرده پس از تحمل چند ماه از حبس خود در زندان شهر قروه اکنون در بلاتکلیفی بسر میبرد و حکمی برای وی صادر نشده است.
سیروان حسین پناهی که خواهر زاده انور حسین پناهی زندانی سیاسی- مدنی کرد است که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد.
بعد از ۵۰ روز بی‌خبری از سیروان حسین پناهی سرانجام روز سه شنبه ۸ بهمن ماه٬ این زندانی سیاسی به همراه شیرزاد حسین پناهی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به زندان قروه منتقل شدند.
سیروان حسین پناهی در هنگام بازداشت از ناحیهٔ بازو شدیداً مورد آسیب قرار گرفته و به گفته یکی از شاهدان احتمالا شکسته است و نیروهای امنیتی اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل موجود کرده‌اند.
شیرزاد حسین پناهی دیگر عضو بازداشتی اخیر این خانواده که از نزدیکان انور حسین پناهی و اوهم اهل روستای "قوروچای" از توابع دهگلان در استان کردستان روز ـ چهارشنبه 11 بهمن ۱۳۹۱ ـ توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج انتقال یافت .
وی هم همراه با سیروان به بعد از مدتها و تحمل سخت ترین فشار و شنکنجه های وزارت اطلاعات به زندان شهر قروه منتقل شد.
انور حسین پناهی که پسر بزرگ این خانواده و از فعالان مدنی و سیاسی و از معتمدین منطقه دهگلان بشمار می‌رود، در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۱۵ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت ۶ ماه را در بی‌خبری مطلق در اداره اطلاعات قروه بسر برد. این زندانی سیاسی کرد در اواخر بهار سال ۱۳۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه و همکاری با یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۶ سال زندان تقلیل پیدا کرد.
گفتنی است که طی سالهای اخیر، و بعد از دستگیری آقای انور حسین پناهی، تعداد زیادی از افراد خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه‌های مختلف، مورد احضار٬ بازداشت و تهدید قرار گرفته‌اند.

.............
انتقال یک زندانی فعال بازداشتی کرد به زندان مریوان

یک فعال کرد بعد از یک ماه بی خبر از اداره اطلاعات به زندان مریوان منتقل شد.
بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، محمد بهرامی مشهور به محمد سیفی از توابع روستای سیف ( یکی از روستاهای اطراف مریوان ) و کارمند بخش مخابرات سیف و دانشجوی دانشگاه پیامنور که در تاریخ 15هم ماه گذشته بازداشت و روانه اداره اطلاعات شد بود بعد از مدتها بی خبری، نامبرده چند پیش به زندان مریوان انتقال یافت.
گفتنی است که نامبرده در بازداشت اولیه به مدت 10 روز و بعد از آن به مدت 15 روز دیگر قرار بازداشتش در اداره اطلاعات تمدید شد، که بعد از یک ماه بی خبری کامل از وی ، چند روز پیش او را به زندان شهر مریوان انتقال دادند. شایان ذکر است که آقای محمد بهرامی از بیماری شدید قلبی رنج میبرد.

http://parsdailynews.com/111658.htm
گزارش ارسالی از:‌ کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر