۱۳۹۱ مرداد ۲۲, یکشنبه

سکوت صدا و سیما درباره زمین‌لرزه آذربایجان


صدا و سیمای جمهوری اسلامی از پوشش اخبار دو زمین لرزه پر قدرت در آذربایجان شرقی که تاکنون بیش از ۱۸۰ کشته و دست‌کم هزار و ۳۰۰ زخمی داشته٬ خودداری کرده است.
عصر روز شنبه (۲۱ امرداد) دو زمین لرزه در آذربایجان شرقی رخ داد که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه از پوشش اخبار مربوط به این حوادث خودداری کرده‌اند.

مسئولان این سازمان تاکنون در خصوص علت سکوت در برابر این حادثه غم‌انگیز توضیحی ارائه نکرده‌اند.
در ۳۳ سال گذشته سابقه نداشته که صدا و سیمای جمهوری اسلامی از کنار حوادثی از قبیل زلزله که قربانیان قابل توجهی داشته است٬ بی‌اعتنا گذشته باشد.
اخبار این دو زمینه لرزه در شرایطی از سوی خبرگزاری‌های رسمی پوشش داده می‌شود که صدا و سیما به عنوان مهمترین رسانه ملی در این خصوص عملکردی بسیار انتقاد آمیز داشته است.
احتمال دارد مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون درباره نحوه اطلاع‌رسانی این زمین‌لرزه‌ها به توافق و جمع‌بندی نهایی نرسیده باشند.
نحوه پوشش این حادثه٬ چگونگی ارائه میزان خسارات و آمار قربانیان آن می‌تواند از جمله مسائلی باشد که مسئولان مربوطه تاکنون درباره نحوه برخورد صدا و سیما با آنها به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند.
اعتراض خانواده‌های قربانیان این حادثه از ناکار‌آمدی٬ بی‌توجهی و تاخیر در ارسال کمک‌های اولیه از دیگر نگرانی‌های مقام‌های جمهوری اسلامی است که این اعتراض‌ها می‌تواند به سرعت در استان‌های شمال غربی کشور گسترش یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر