۱۳۹۱ اسفند ۲۹, سه‌شنبه

مطالبه‌ی وجه نقد از دانش‌آموزان در کُردستان همچنان ادامه دارد

آژانس کُردپا: مسئولان مدرسه‌ی ابتدایی یکی از روستاهای شهرستان سقز به منظور "تأمین سوخت و خرید وسایل مورد نیاز مدرسه" از دانش‌آموزان بالاجبار وجه نقد مطالبه می‌کنند.
بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مسئولان مدرسه‌ی روستای "طاهر بغده" از توابع منطقه‌ی شهرستان سقز بنابه تصمیم اداره‌ی آموزش و پرورش، مبلغ ٥٥ هزار تومان وجه نقد جهت تأمین هزینه‌ی خرید سوخت و کامپیوتر از همه‌ی دانش آموزان دریافت کرده‌اند.



یکی از دانش‌آموزان این روستا در تماسی تلفنی به خبرنگار کُردپا گفت: هردانش آموز در ماه تنها ١ ساعت حق استفاده از کامپیوتر دارد.

مطالبه‌ی پول از دانش‌آموزان در حالی است که بر اساس "بند ٥ منشور حقوق آموزشی دانش‌آموزان در ایران، هر دانش‌آموز حق استفاده از مدرسه و اینترنت رایگان را داشته و باید به علم و تکنولوژی جدید دسترسی داشته باشد.

این دانش‌‌آموز همچنین اشاره کرد: "مسئولان مدرسه ما از آغاز سال جاری تا کنون چندین بار به بهانه‌های مختلف از دانش‌آموزان این مدرسه مبلغ ٥ تا ١٥ هزار تومان وجه نقد دریافت کرده‌اند". 

از آغاز سال جاری تاکنون در بیشتر مدارس مناطق کُردنشین ایران ، مسئولان مدارس با تهدید و محروم کردن دانش آموزان از تحصیل، از آنان پول دریافت کرده و در مدارس بعضی از مناطق نظیر: روستای داشبند از توابع شهرستان بوکان و مدرسه‌ی فاطمه‌ی زهرا" از توابع شهرستان کامیاران، دانش آموزان را از ادامه‌ی تحصیل محروم کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر