۱۳۹۱ اسفند ۲۹, سه‌شنبه

یک کولبر زحمت کش دیگر توسط مزدوران ولایت فقیه به قتل رسید

قتل یک شهروند کُرد توسط نیروهای انتظامی درجریان ضبط کالاهای کاسبکاران وکولبران مرزی
یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت صبح روز چهار شنبه ۲۳ اسفندماه نیروهای انتظامی پاسگاه روستای مرزی ” بیتوش ” از توابع شهرستان سردشت استان آذربایجان غربی اقدام به ضبط بار ( کالای قاچاق ) تعدادی از کاسبکاران و کولبران مرزی کرده و در حین انتقال این بارها به پاسگاه ، تعدادی از کاسبکاران و کولبران این روستا درصدد بازپس گیری بارها از دست نیروهای انتظامی آمدند که نیروهای انتظامی نیز برای متفرق کردن آنها اقدام به تیراندازی مستقیم کرده که در نتیجه‌ این تیراندازی یک شهروند کُرد به نام ” نوزاد ابراهیم‌پور ” فرزند سعید که نظاره‌گر این رویداد بوده است به شدت زخمی شده است.
این فعال حقوق بشر مدعی شد که بعد از اصابت گلوله به این شهروند کُرد، در حین انتقال به بیمارستان نیروهای انتظامی موجب تعلل در این کار شده و در نهایت او به سبب شدت جراحات فوت کرده است. وی متاهل و دارای یک فرزند بوده است. همچنین در حین تیراندازی تعدادی از حیوانات بارکش نیز توسط نیروهای انتظامی کشته شده‌اند.
مناطق مرزی شهرستان سردشت به دلیل آمار بالای بیکاری و فقر بالاترین میزان آمار کولبران و کاسبکاران را تشکیل می‌دهد و سالانه بیشترین تعدادی کولبران و کاسبکاران کشته شده نیز در مناطق مرزی شهرستان سردشت صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر