۱۳۹۲ فروردین ۷, چهارشنبه

افزایش فشار بر خانواده‌ی فعالان سیاسی در کُردستان

آژانس کُردپا: خانواده‌ی یک فعال سیاسی اهل اشنویه با تهدید نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران مواجه شدند.بنابه گزارش آژانس خبرررسانی کُردپا، دیروز دوشنبه پنجم فروردین‌ماه نیروهای اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران برای چندمین بار به منزل خانواده‌ی "ناصر علی‌نژاد"، فعال سیاسی خارج از کشور مراجعه و این خانواده را به بازداشت و حبس تهدید کردند.
یک از بستگان خانواده‌ی "علی‌نژاد" به خبرنگار کُردپا گفت: "عباس علی‌نژاد" چندین بار به دلیل فعالیت‌های سیاسی فرزندش، از سوی اداره‌ی اطلاعات شهرستان اشنویه احضار و مورد تهدید واقع شده است.


ناصر علی‌نژاد، فعال سیاسی خارج از کشور
"ناصر علی‌نژاد" پیشتر نیز به اتهام عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُردستانی اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران به ١ سال حبس محکوم شده بود که پس از آزاد شدن به دلیل فشار مستمر نهادهای امنیتی ایران مجبور به خروج از کشور شد.

در همین رابطه مدتی پیش نیز "حسین پیغامی" اهل اشنویه به دلیل فعالیت فرزندش به نام " ناجی پیغامی" از سوی نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران تهدید به بازداشت و زندانی شده بود.

همچنین از شهر مهاباد گزارش می‌رسد که خضر رسول مروت، کارشناس ادبیات و فعال سابق دانشجویی طی روزهای اخیر از زندان مرکزی مهاباد به دادگاه انقلاب منتقل و سپس به شهر ارومیه منتقل شده است.

گفته می‌شود ک این شهروند کُرد از داشتن وکیل مدافع منع شده و خانواده‌ی وی علی‌رغم پیگیری‌ها، همچنان از وضعیت و سرنوشت فرزندشان اطلاعی ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر