۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

از مدرسین زبان کُردی در بوکان تجلیل شد

آژانس کُردپا: مؤسسه‌ی فرهنگی و آموزشی "ادب" در بوکان مراسمی را با حضور جمعی از شاعران و هنرمندان این شهرستان جهت تجلیل از مدرسان زبان کُردی برگزار نمود.
"مصطفی ایلخانی‌زاده" مسئول موسسه‌ی آموزشی ادب در گفتگویی تلفنی به خبرنگار آژانس کُردپا گفت: این مرکز فرهنگی در ادامه‌ی کار و فعالیت‌های خود از ٩ مدرس زبان کُردی تجلیل بعمل آورد.


11721.jpg
مصطفی ایلخانی‌زاده، مسئول موسسه‌ی آموزشی ادب
سعید نجاری " آسو"، هیمن بانه‌ای، حسین شیربیگی، فوزیه سلطان بیگی، جعفر ارشد، سوسن حسن زاده، رحمان جوان، هدایت آذری، ، کُردستان ملامحمودی ، ٩مدرسی هستند که از سوی موسسه‌ی فرهنگی و آموزشی ادب مورد تجلیل قرار گرفتند.

این فعال فرهنگی همچنین عنوان کرد، دوره‌های آموزشی این مؤسسه شامل چندین مرحله نظیر: خواندن و نوشتن به زبان کُردی، زبان شناسی و فونتیک و فنولوژی،دستور سنتی زبان، نقد زبان کُردی و شعر شاعران می‌باشد.

ایلخانی‌زاده در ادامه‌ی گفتگو با آژانس کُردپا خاطرنشان کرد که مؤسسه هر ساله اقدام به برگزاری چندین اردوی فرهنگی می‌نماید و در همین رابطه جمعه‌ی گذشته اردویی را با حضور ٩٠ نفر از متقاضیان یادگیری زبان کُردی در تخت سلیمان برگزار نمودیم.
11723.jpg
مراسم تجلیل از مدرسان زبان کُردی با هنرنمایی خالد عنایتی با "نرمه نی" و کاوه ماجد با "سه‌تار" پایان یافت.

فعالیت مؤسسه‌ی "ادب" محدود به شهر بوکان نبوده و تاکنون در روستاهای "محمودآباد" شاهین دژ، "قازانلو" میاندوآب، "گامیشگولی" میاندوآب و در شهر دیواندره و زرینه‌اباتو، شهریار در استان کرج و کُردهای زاغ‌مرزی مازندران در شمال ایران و همچنین در دانشگاه بوعلی سینا در همدان و دانشگاه قزوین" اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی زبان کُردی کرده‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر