۱۳۹۱ اسفند ۳۰, چهارشنبه

توقیف یک نشریه‌ی دانشجویی در کرمانشاه و گفتگوی کُردپا با سردبیر

آژانس کُردپا: نشریه‌ی دانشجویی "بیستون" در دانشگاه رازی بعد از ٥ سال فعالیت فرهنگی در این دانشگاه توقیف شد.
سردبیر نشریه‌ی دانشجویی بیستون در گفتگویی تلفنی ضمن تأیید این خبر به آژانس خبررسانی کُردپا گفت: روز دوشنبه بیست و هشتم اسفندماه از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه مطلع شدیم که به دلیل درج گزارشی از روند پیگری پرونده‌ی ستار بهشتی در آستانه‌ی انتخابات سال آینده، از این پس مجوز چاپ و انتشار نشریه‌ی بیستون را ندارید.



پوریا سلطانی‌مقیم همچنین عنوان کرد: نکته حائز اهمیت این است که چطور بعد از گذشت سه ماه از گزارش پرونده‌ی "ستار بهشتی"، این گزارش حساسیت برانگیز شده و كليه‌ی فعالیت‌های دانشجویان اين دانشگاه تحت نظارت حراست دانشگاه بوده، و هم اكنون متوجه اين موضوع شده و خواسته‌اند این نشریه‌ی دانشجویی را توقیف کنند.

وی افزود: دو سال پیش نیز در پی شکایت روزنامه‌ی کیهان به سردبیری "حسین شریعتمداری" به اتهام حمایت از "میرحسین‌موسوی و مهدی کروبی" نشریه‌ی بیستون به مدت ٣ ماه از فعالیت بازماند.

درنشریه‌ی بیستون ٣٥ نفر به صورت مستقل فعالیت داشته و ازسال ١٣٨٧ به زبان فارسی با تیراژ ٥٠٠ جلد در هر شماره در دانشگاه "رازی کرمانشاه" چاپ و منتشر شده که بیشتر به خبرهای درون دانشگاه پرداخته و همچنین در این نشریه مجموعه‌ای گزارش و مطلب گوناگون چاپ می‌شد.

از آغاز دهه‌ی ٨٠ موج گسترده‌ای از چاپ و انتشار نشریات دانشجویی در مناطق کُردنشین ایران و دانشگاه‌هایی که در آن دانشجویان کُرد مشغول به تحصیل بودند آغاز و تنها در کرمانشاه نشریات دانشجویی نظیر،" زاروی واران، ترووسکه، برووسکه و بیستون" چاپ و منتشر می‌شد که کلیه‌ی آنها توقیف شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر