۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

صباح حسین پناهی با قید وثیقه از زندان آزاد شد


صباح حسین پناهی با قید وثیقه از زندان آزاد شد
صباح حسین پناهی فعال مدنی کرد و زندانی سیاسی در زندان قروه، چند روز پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شد.
بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، صباح حسین پناهی ، ورزشکار جوان و از فعالان مدنی کرد، که در روز ۲۷خردادماه توسط نیروهای امنیتی شهر قروه بازداشت شده بود چند روز پیش با قید وثیقه سنگین از زندان قروه آزاد شد.

یاد آور می گردد صباح حسین پناهی که در روز ۲۷ خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی شهر قروه بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج به 6 ماه زندان محکوم شد، که بعد از با شکایت یکی از نهادهای امنیتی دوباره پرونده دیگر برای این شهروند تشکیل و نامبرده پس از تحمل چند ماه از حبس خود در زندان شهر قروه مدتی طولانی را در بلاتکلیفی بسر برد.

شایان ذکر است که همکنون دو تن از دیگر از بستگان این فعال کرد بنامهای سیروان و شیرزاد حسین پناهی در زندان قروه در بلاتکلیفی بسر میبرند.

سیروان حسین پناهی که خواهر زاده انور حسین پناهی زندانی سیاسی- مدنی کرد است که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد.

بعد از ۵۰ روز بی‌خبری از سیروان حسین پناهی سرانجام روز سه شنبه ۸ بهمن ماه٬ این زندانی سیاسی به همراه شیرزاد حسین پناهی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به زندان قروه منتقل شدند.
سیروان حسین پناهی در هنگام بازداشت از ناحیهٔ بازو شدیداً مورد آسیب قرار گرفته و به گفته یکی از شاهدان احتمالا شکسته است و نیروهای امنیتی اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل موجود کرده‌اند.

شیرزاد حسین پناهی دیگر عضو بازداشتی این خانواده که از نزدیکان انور حسین پناهی و اوهم اهل روستای "قوروچای" از توابع دهگلان در استان کردستان روز ـ چهارشنبه 11 بهمن ۱۳۹۱ ـ توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج انتقال یافت .

وی هم همراه با سیروان به بعد از مدتها و تحمل سخت ترین فشار و شنکنجه های وزارت اطلاعات به زندان شهر قروه منتقل شد.

گفتنی‌ست، صباح حسین پناهی از بستگان انورحسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کرد میباشد، که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به 6 سال زندان تقلیل پیدا کرد.

انور حسین پناهی که پسر بزرگ این خانواده و از فعالان مدنی و سیاسی و از معتمدین منطقه دهگلان بشمار می‌رود، در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۱۵ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت ۶ ماه را در بی‌خبری مطلق در اداره اطلاعات قروه بسر برد. این زندانی سیاسی کرد در اواخر بهار سال ۱۳۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه و همکاری با یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۶ سال زندان تقلیل پیدا کرد.

گفتنی است که طی سالهای اخیر، و بعد از دستگیری آقای انور حسین پناهی، تعداد زیادی از افراد خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه‌های مختلف، مورد احضار٬ بازداشت و تهدید قرار گرفته‌اند.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر