۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه

وضعیت وخیم جسمی زانیار مرادی و ادامۀ عدم درمان وی


زانیار مرادی زندانی سیاسی محکوم به اعدام بیش از مدتهای طولانی که از ناحیه ستون فقرات احساس درد می‌کند با ممانعت مسئولین در اعزام به بیمارستان مواجه شده است.
زندانی سیاسی کرد زانیار مرادی که هم اکنون در زندان گوهردشت کرج، محبوس است، در وضعیت جسمی خطرناکی به سر می برد. این زندانی بر اثر شکنجه های شدید دچار شکستگی مهره کمر شده و بایستی تحت عمل جراحی قرار گیرد، اما مسئولان زندان از این کار ممانعت می کنند.
اقبال مرادی پدر این زندانی سیاسی محکوم به اعدام به ” کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ” گفت که وی هم اکنون در زندان گوهردشت کرج، محبوس است، و در وضعیت جسمی خطرناکی به سر می برد. نامبرده ضمن اشاره به اینکه پسرش
بر اثر شکنجه های شدید دچار شکستگی مهره کمر شده و بایستی تحت عمل جراحی قرار گیرد، اما نهادهای امنیتی و مسئولان زندان از اعزام وی به بیمارستان ممانعت می کنند.
زانیار مردادی دو سال پیش توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و تحت شکنجه قرار گرفت. بازجویان اطلاعات او را ماه ها در سلولهای انفرادی و بطور مستمر تحت شکنجه های وحشیانه برای گرفتن اعترافت دروغین تلویزیونی قرار دادند. ازجمله این شکنجه ها که علیه او بکار برده شد درازکش کردن این زندانی سیاسی بر روی تخت به شکل صلیب و بطور مدام تحت ضربات خود قرار دادن وی بود. بنا به گفته خود این زندانی سیاسی محکوم به اعدام ، شکنجه گران وزارت اطلاعات ضربات خود را بر روی زانوها،کمر و بیضه و سایر نقاط حساس بدن وی متمرکز کرده بودند.در اثر این ضربات زانوها،کمر و بیضهای وی دچار آسیب جدی گردید و علیرغم گذشت ماه ها از شکنجه های طاقت فرسا هنوز هم از درمان وی خوداری می کنند.
پدر این زندانی سیاسی محکوم به اعدام در ادامه گفت که فرزندم هیچ کار ی غیر قانونی انجام نداده لذا از مقامات مسئول حکم تقاضا دارم با دیدی امنیتی سیاسی به پرونده فرزندم نگاه کنند بلکه میخواهم بعنوان یک شهروند ایرانی که حق یک دادگاه عادلانه را دارد با وی برخورد کنند و از تمام ملت آزادی خواه اعم از فعالین مدنی و سیاسی بار دیگر خواهشمندم برای نجات و آزادی فرزندم اقدام کنند.

گزارش دریافتی:کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر