۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه

آبدانان/ برگزاری کلاس درس دانش‌آموزان کُردستانی در زیر چادر و کانکس

آژانس کُردپا: دانش‌آموزان شهرستان آبادانان استان ایلام در زیر چادر و ساختمان‌های فرسوده مشغول به تحصیل هستند.
به گفته‌ی مدیر آموزش و پرورش آبدانان، برای تکمیل فضاهای آموزشی و رسیدن به نقطه‌ی مطلوب، ٢٠ مدرسه در این شهرستان نیاز است.
پرویز جایروندی با اشاره به تحصیل هشت هزار و پانصد دانش‌آموزی آبدانانی در١٠٠ فضای آموزشی این شهرستان به خبرگزاری ایرنا گفت: هم‌اکنون ١٦ کلاس در زیر چادر و کانکس برگزار می‌شود و١١ ساختمان آموزشی به دلیل فرسودگی و طول عمر بالا، قابلیت استفاده را ندارند.



وضعیت اسفناک فضای آموزش در شهرستان آبدانان در حالی است که پیشتر نماینده‌ی دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس اسلامی از حل و فصل مشکلات و کمبود فضای آموزشی و فرهنگی آبدانان خبر داده بود.

شهرستان آبدانان با جمعیتی بالغ بر ٥٠ هزار نفر و دارای سه بخش و سه دهستان یکی از مناطق محروم استان ایلام است.

همچنین برخی منابع دولتی گفته‌اند: سرانه‌ی فضای آموزشی دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای استان ایلام پايين‌تر از استاندارد كشور است.
11923.jpg
جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان آبدانان
امروز هم جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان آبدانان در محل خانه‌ی معلم با حضور بازاريان و اصناف و ساير اقشار و با سخنان خانم عليليان نماينده‌ی بانوان در امر خيرين مدرسه‌سازبرگزار شد.

چند روز قبل نیز گزارش شد که دیوارهای مدرسه دبیرستان "شهید بهشتی" شهر مریوان واقع در محله دارسیران ٢، به دلیل قدمت و عدم نوسازی، در حال تخریب است.

همچنین خبرگزاری مهر به نقل از "سید الهوردی قریشی" رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سلماس اعلام کرد: ٦٥ مدرسه در سلماس، که شامل ٢٥٥ کلاس درس می‌باشد دارای قدمتی بیش از ٦٥ سال هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر