۱۳۹۲ فروردین ۲۴, شنبه

گفتگوی آژانس کُردپا با سخنگوی سازمان جدیدالتأسیس "پناهندگان ایرانی در عراق"

آژانس کُردپا: سازمان پناهجویان ایرانی در عراق با مجوز رسمی شماره 169 از پانزدهم فروردین ماه سال جاری و بر اساس ماده‌ی 10 و 11 قانون شماره 1 مصوب سال 2011 در پارلمان اقلیم کُردستان، به منظور دفاع از حقوق پناهجویان ایرانی در عراق و اقلیم کُردستان رسماً فعالیت‌های خود را آغاز کرد.


سخنگوی این سازمان طی تماسی تلفنی به خبرنگار آژانس کُردپا گفت: کلیه‌ی پناهجویان ایرانی و همچنین افرادی که قصد دفاع از حقوق پناهجویان را دارند، به شرطی که برنامه و اساسنامه‌ی این سازمان را قبول نموده و خود را به عنوان پناهجو در حکومت اقلیم کُردستان عراق معرفی کرده باشند، بدون در نظر گرفتن افکار و عقاید سیاسی، مذهبی و نژادی به عنوان عضو این سازمان پذیرفته و دیگر اجازه‌ی رفت و آمد به ایران را نخواهند داشت.
11988.jpg
"بَهره حمه‌رَش" عنوان کرد، تأمین زندگی بهتر و راحت‌تر برای پناهجویان با در نظر گرفتن شرایط سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و همچنین فراهم نمودن زمینه‌ی کار و فعالیت و صدور شناسنامه به هنگام اتمام مجوز قانونی و در چهارچوب قوانین، از جمله برنامه‌های این سازمان می‌باشد.

وی در پایان افزود، سازمان پناهجویان ایرانی در عراق با همکاری سازمان‌های غیر دولتی داخلی و بین‌‌المللی با پناهجویان همکاری کرده، و علی‌رغم قانونی بودن سازمان، تاکنون هیچ گونه توجهی از سوی حکومت اقلیم کُردستان و احزاب سیاسی به آن‌ها نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر