۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

هرانا؛ دو فعال مدنی آذربایجان در دادگاه انقلاب به نه سال حبس محکوم شدند


خبرگزاری هرانا - مهدی کوخیان و عباس ولی‌زاده در دادگاه انقلاب مراغه، به یک و هشت سال زندان محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو فعال مدنی آذربایجان به نام‌های مهدی کوخیان و عباس ولی‌زاده که روز بیست و دوم اسفند نود، در شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه، محاکمه شده بودند به ترتیب به یک و هشت سال حبس تعزیری محکوم شدند.
نامبردگان روز دهم دی ماه نود در شهر ملکان دستگیر و قرار بازداشت موقت، در مورد آن‌ها صادر و در ابتدای امر به ادارهٔ اطلاعات و بعد به زندان مراغه اعزام شده بودند.

اتهامات کوخیان و ولی‌زاده، طبق حکم محکومیت صادره، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، توهین به مقدسات اسلامی و مقام رهبری، در فضای مجازی عنوان شده است.
یکی از نزدیکان این دو فعال مدنی طی گزارشی به خبرگزاری هرانا نوشت: "مستنداتی که رییس شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه (داورنیا) با اتکاء به آن‌ها، چنین محکومیت سنگینی صادر کرده است، فاقد وجههٔ حقوقی و قانونی می‌نماید. به عنوان نمونه، توهین به امام جمعهٔ ملکان به خاطر ممانعت امام جمعهٔ ملکان از نام گذاری دو خیابان در ملکان به نام "آتا" و "آنا"، درج مطلبی در ارتباط با مناطق زلزله زدهٔ آذربایجان، به اشتراک گذاشتن کاریکاتوری از خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در فیسبوک، درج تصویر یکی از بازداشت شدگان آذربایجان در اینترنت و تقاضای آزادی وی، اهانت به مراسمات مذهبی و عزاداری در ماه محرم و یکی از مداحان ملکان و...."
گفتنی است، وکالت این دو فعال مدنی آذربایجان، بر عهدهٔ خانم فاطمه ستاری بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر