۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه

قراربازداشت برادران کردپور یکماه دیگر تمدید شد


کردستان میدیا: قراربازداشت مسعود و خسرو کُردپور دو روزنامه‌نگار کُرد، از سوی دستگاه قضایی رژیم ایران به مدت یکماه دیگر تمدید شد.
از بازداشت این دو روزنامه‌نگار کُرد و فعال حقوق بشری ٣٤ روز می‌گذرد و تاکنون وضعیت آن‌ها از سوی دستگاه قضایی رژیم مشخص نشده است.
بر اساس قوانین دستگاه قضایی رژیم ایران هر شهروندی که توسط نیروهای رژیم بازداشت شود ضروری است تا ظرف ٢٤ ساعت بازجویی "تفهیم اتهام" شود.

با استناد به مفاد قانونی دستگاه قضایی در رژیم اسلامی ایران، فرد بازداشتی باید ظرف ٢٤ ساعت تفهیم اتهام شده و در محلی نگهداری شود که آن محل تحت نظارت قاضی ناظر زندان باشد(زندان عمومی). بر خلاف این قانون، مسعود و خسرو کُردپور تاکنون در سلول‌های انفرادی اداره‌ی اطلاعات رژیم اسلامی ایران نگهداری می‌شوند.
در همین رابطه آژانس خبررسانی کُردپا این قانون را تشریح و منتشر کرد، هر کسی که بازداشت شود نخستین بار حکم یک ماه قراربازداشت برای وی صادر می‌شود و در مرحله‌ی دیگر و بر اساس اتهام‌‎ این حکم تا چهار ماه دیگر تمدید خواهد شد.
برداران کردپور هفدهم و هجدهم اسفندماه ٩١، توسط نیروهای وابسته به اطلاعات رژیم ایران در شهر مهاباد بازداشت و پس از گذشت سه هفته بازداشت در اطلاعات رژیم، در تاریخ ٨ فروردین ٩٢ به اطلاعات رژیم در ارومیه منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر