۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

بیانیه‌ی ١٣ زندانی سیاسی در محکومیت مرگ مشکوک علیرضا کرمی‌خیرآبادی

آژانس کُردپا:جمعی از زندانیان سیاسی در ایران، بیانیه‌ای را در محکومیت مرگ مشکوک "علیرضا کرمی خیرآبادی" زندانی سیاسی منتشر کردند.
در این بیانیه ضمن محکوم نمودن مرگ مشکوک علیرضا خیرآبادی به اسامی تعدادی از زندانیان محکوم به مرگ و حذف فیزیکی آنان اشاره و از تمامی نهادهای بین‌المللی و انسان‌های آگاه همچنین از دبیر کل سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق‌بشر و نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل آقای احمد شهید در خواست کرده‌اند، هیأت‌هایی را جهت بررسی و تحقیق در رابطه با مرگ تدریجی و مشکوک زندانیان سیاسی توسط حکومت اسلامی ایران تشکیل و نتایج را به افکار عمومی ارائه دهند. 



نسخه‌ای از متن کامل این بیانیه که در اختیار آژانس خبررسانی قرار گرفته، عیناً در پی می‌آید.

این بار علیرضا کرمی خیرآبادی به دست سر دمداران و مأموران حکومت جمهوری اسلامی کشته شد. 

دولت آبادی دادستان تهران گفته بود : "ما زندانیان سیاسی را فقط با طناب دار نمی‌کشیم".

چندی پیش در بیانیه‌های متعددی که از طرف زندانیان سیاسی رجایی شهر صادر گردیده‌اند، ضمن اعلام هشدار به مردم، اقدام به افشا و محکومیت اعمال غیرقانونی و غیرمشروع رؤسا و مأموران زندان‌های جمهوری اسلامی نموده‌اند، که، مجددا " نهاد‌های مختلف ذی ربط جمهوری اسلامی با اطلاع و دستور مستقیم مقامات عالی رتبه، کشتار و اعدام‌های مخفی و آشکار زندانیان سیاسی را در دستور کار روز خود قرار دادند، تشدید طرح کشتن و سر به نیست کردن زندانیان سیاسی توسط نهاد‌ها و مأموران جهت ایجاد رعب و وحشت میان آحاد مردم است .

"علیرضا کرمی‌خیرآبادی ، منصور رادپور ، محسن حکمتی ، ستار بهشتی ، امیرحسین حشمت ساران، اکبر محمدی و عبدالله رجبی" و ده‌ها و صدها نفر دیگر را حتی بدون محاکمه و یا با محاکمات غیرقانونی به مرگ محکوم کرده و آن‌ها را یکی، یکی حذف فیزیکی می‌کند.

طبق اسناد تاریخی ثابت شده است که در تمام ادیان و حکومت‌ها از بدو تشکیل کمون‌های بشری شکنجه و کشتن انسان‌ها به هر شکل، یک عمل مذموم و غیرانسانی شناخته و تعریف شده است، جمهوری اسلامی از چه منطقی تبعیت می‌کند؟ که تمام حق و حقوق به رسمیت شناخته شده تاریخی انسان‌ها و حقوق بشری، را زیر پا گذاشته و زندانیان در بند را به بهانه‌های مختلف شکنجه و اعدام می‌کند . 

ما زندانیان سیاسی امضا کننده‌ی این بیانیه از تمامی نهادهای بین‌المللی و انسان‌های آگاه درخواست داریم، نسبت به این اعمال غیر انسانی و ضدبشری بی تفاوت نباشند، همچنین از دبیر کل سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر و نماینده‌ی ویژه سازمان ملل آقای احمد شهید در خواست داریم، هیأت‌هایی جهت بررسی و تحقیق در این رابطه تشکیل داده و نسبت به مرگ تدریجی و مشکوک و همچنین قتل عام زنجیره‌ای که در حال وقوع در زندان‌های ضدبشری حکومت جمهوری اسلامی است، تحقیق و اقدام به اعمال لازم نمایند، و نتایج را به افکار عمومی ارائه دهند.

امضاکنندگان:

"احمد تمویی، خالد حردانی، افشین بایمانی، رضاشریفی بوکانی، صالح کهندل، سعید ماسوری، میثاق یزدان‌نژاد، شاهرخ زمانی، محمد محمودی، محمد امیرخیزی، عباس بادفر، رمضان سعیدی، ناصح یوسفی "

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر