۱۳۹۱ اسفند ۲۷, یکشنبه

بازداشت دو شهروند دیگر در پاوه


آسو نیوز: براساس خبرگزاری هرانا، در ادامه بازداشت 12 شهروند کرد در شهر پاوه، دو تن دیگر بنامهای گوران بهرامی و آراس حاتمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
این در حالیست که تلاش خانواده هاى تمامى دستگیرشدگان اخیر براى دانستن دلایل دستگیرى و محل نگهدارى آن‌ها تا کنون بى نتیجه مانده است. 
با احتساب این دو نفر، شمار بازداشتی ها در شهر پاوه به 14 تن رسیده است.


طی یک هفته گذشته موج گسترده ای از بازداشت فعالان کارگری و فرهنگی درکردستان آغاز شده است.

آقایان خسرو و مسعود کُردپور، کیهان عزیزی، داوود غفاری، وفا قادری، خالد حسینی، بهزاد فرج‌الهی، حامد محمودنژاد، قاسم احمدی، رسول خضرمروت، فرزاد و فاروق سامانی، منوچهر پوردل، مختار احمدی، بختیار و فردین رسولی، یاسر کاکایی، کیوان شیخی، کامران عثمانی، شهاب احمدی‌آذر، قادر داستان، رحیم فتوحی، محمد سهرابی، ناصر نعمت‌خواه، یوسف حاجی‌خوش، جهانبخش احمدی، محمد نگاری، معتصم شافعی، قانع حاتمی و بابک عباسی طی روز‌های اخیر بازداشت شده‌اند.

"لازم به ذکر است که روز 21 اسفند، حزب کومه له و دمکرات کردستان نیز در بیانیه مشترک تشدید فشار جمهوری اسلامی بر شهروندان کرد و بازداشت های گسترده اخیر را در شهرهای مختلف کردستان محکوم کردند.
در این بیانیه حزب کومه له و دمکرات کردستان ایران از مردم کردستان درخواست کرده اند که نگذارند جمهوری اسلامی به ادامه فشار و بازداشت شهروندان کرد ادامه دهد و جامعه جهانی را نیز فراخوانده اند که در مورد این اقدام جمهوری اسلامی سکوت نکند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر