۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

انتقال سه زندانی سياسی کُرد در روز نوروز به سلول انفرادی

 
 صبح روز گذشته همزمان با اولین روز نوروز ، سه زندانی کرد در زندان شهر قروه به سلول انفرادی زندان منتقل شدند.  

.

بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، سه زندانی سیاسی کرد بنامهای صباح حسین پناهی ، سیروان حسین پناهی و شیرزاد حسین پناهی واقع در زندان مرکزی قروه در اولین روز نوروز به دستور مسئول این زندان به مدت 24 ساعت به سلول انفرادی منتقل شدند.

گفته می شود دليل انتقال اين سه زندانی به سلول، نوشتن نامه ای بوده که به مناسبت عید روز برای افکارعمومی نوشته بودند. که در بخشی از این نامه که بنام عضو خانواده حسین پناهی بود آمده بود که" چهار عضو زندانی خانواده حسین‌پناهی به مناسبت فرارسیدن نوروز 2013 پیامی منتشر کرده و ضمن تبریک گفتن نوروز به ملت کرد, و « از مجامع بین المللی و تمام فعالان حقوق بشری خواستار یاری رسانی برای آزادی زندانیان سیاسی و مدنی در بند هستم.»
شایان ذکر است که همکنون این سه عضو خانواده حسین پناهی در زندان قروه در بلاتکیفی و بدونه هیچ گونه حکمی بسر میبرند. صباح و سیروان و شیرزاد حسین پناهی این سه عضو بازداشتی خانواده زندانی سیاسی کرد انور حسین پناهی هستند که با گذشت مدت طولانی از دوران بازداشت آنها ولی همچنان بلاتکلیف در زندان قروه نگهداری میشوند.
گفتنی است که طی سالهای اخیر، و بعد از دستگیری آقای انور حسین پناهی، تعداد زیادی از افراد خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه‌های مختلف، مورد احضار٬ بازداشت و تهدید قرار گرفته‌اند.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
‌ • نویسنده:کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر