۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتصاب غذای خشک یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ محکوم به اعدام در اعتراض به انتقال وی به سلولهای انفرادی قرنطینه زندان مرکزی زاهدان.
زندانی سیاسی حبیب الله ریگی شورکی ۳۲ ساله متأهل و دارای یک فرزند است که توسط دادگاه ولی فقیه به اعدام محکوم شده و در اثر شکنجه های وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات دچار ناراحتی کلیه شده است. ناراحتی او در طی ۲ هفته اخیر شدت یافته و بحدی شدید بود که دچار خونریزی کلیه و دردهای طاقت فرسا است. زندانی سیاسی حبیب ریگی چند بار به بهداری زندان مراجعه نمود اما او را مورد درمان قرار ندادند. در اعتراض به این مسئله به رئیس زندان گفته بود که حاضر است هزینه درمان را خود بپردازد ولی او را درمان نمایند .
خسروی رئیس زندان و غلامی رئیس اطلاعات زندان بجای درمان این زندانی او را در آستانه عید نوروز در۲۹ اسفند ماه ۹۱ به سلولهای انفرادی قرنطینه که دارای شرایط هولناکی است منتقل کردند.
زندانی سیاسی حبیب الله ریگی شورکی در اعتراض به انتقالش به سلولهای انفرادی از همان لحظه دست به اعتصاب غذای خشک زد و روز گذشته به دلیل حاد شدن شرایط جسمی اش یکی از پرستاران بهداری را به سلولش اعزام کردند.
وضعیت جسمی این زندانی حاد است و جان او در معرض خطر جدی است اما زندانبانان ولی فقیه همچنان او را بدون درمان و در اعتصاب غذا به حال خودش رها کرده اند.
حبیب الله ریگی ۹ شهریور ۱۳۸۸ در منطقه زیبا شهر زاهدان دستگیر شد و به مدت ۱۵ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان ولی فقیه قرار گرفت از جمله شکنجه هایی که علیه وی بکار بردند عبارتند از کشیدن ناخنهای پایش، شکنجه نقاط حساس بدنش با شوکر برقی،زدن با کابل و شکنجه های روحی .او در طی این مدت از داشتن هرگونه ملاقات و تماس تلفنی با خانواده اش محروم بود.بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه های وحشیانه و طاقت فرسا او را وادار به اعترفات تلویزیونی علیه خودش نمودند و سپس پرونده او را به شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان که رئیس آن فردی به نام مه گلی است ارجاع دادند و در یک محاکمه چند دقیقه ای او را به اعدام محکوم کرد.
زندانبانان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای حتی در ایام عید از شکنجه و اعمال وحشیانه علیه زندانیان سیاسی دست بر نمی دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطری که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به دادگاه های بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۲ فرودین ۹۲ برابر با ۲۲ مارس ۲۰۱۳
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر