۱۳۹۲ فروردین ۸, پنجشنبه

انتقال ١٠ تن از بازداشتی‌های کُردستان به مراکز استانی کرمانشاه و ارومیه

آژانس کُردپا: نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران ٨ نفر از بازداشت شدگان شهرستان پاوه را به زندان "دیزل آباد کرمانشاه" منتقل کردند.
بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بعد از ظهر چهارشنبه، هفتم فروردین‌ماه، ٨ نفر از بازداشت شدگان شهرستان پاوه به نام‌های "معتصم شافعی، محمد نگاری، جهانبخش احمدی، قانع حاتمی، آراس حاتمی، بابک عباسی، پدرام قادریان و گوران بهرامی" به زندان "دیزل آباد کرمانشاه" منتقل شدند.



یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: علی‌رغم تلاش خانواده‌ی این زندانیان جهت تهیه‌ی وثیقه برای آزادی فرزندانشان، تا کنون هیچ پاسخی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان پاوه و اداره‌ی اطلاعات به آنان داده نشده است.
11773.jpg
خسرو و مسعود کردپور
در اسفندماه سال گذشته، ٢٢ شهروند کُرد توسط نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در پاوه بازداشت شده‌اند که تاکنون تنها شش نفر از آن‌ها توانسته‌اند با تودیع وثیقه و به صورت موقت آزاد شوند.

همچنین از سرنوشت ٣ شهروند دیگر اهل مهاباد به نام‌های" فاروق و فرزاد سامانی و خضر رسول مروت" که یک ماه پیش توسط نیروهای اطلاعات این شهر و به دلیل نامعلومی بازداشت شده‌اند، هیچ اطلاعی در دست نیست.

در همین ارتباط "کمال حسینی" روزنامه‌نگار و همکار آژانس خبری مکریان در تماسی تلفنی به آژانس خبررسانی کُردپا گفت: روز سه شنبه ششم فروردین ماه "مسعود و خسرو کُردپور" دو روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، توسط نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران از زندان مرکزی مهاباد به منظور تحقیق و بازجویی به اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شدند.

براداران کُردپور در ١٧ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران در شهرستان مهاباد بازداشت شده‌‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر