۱۳۹۱ اسفند ۳۰, چهارشنبه

اعزام یگان ویژه از کرمانشاه به سنندج در آستانه‌ی نوروز

آژانس کُردپا: سطح شهر سنندج، مرکز استان کُردستان در آستانه‌ی فرارسیدن سال نو و آیین‌های نوروزی، امنیتی و به پادگان نظامی مبدل گشته است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از امروز بیست و نهم اسفندماه، معابر، خیابان‌ها و میادین اصلی و مرکزی شهر سنندج با حضور سنگین نیروهای لباس شخصی و انتظامی به پادگان بزرگ نظامی مبدل شده است.



اکثریت قریب به اتفاق جمعیت نیم میلیونی شهرستان سنندج را کُردها تشکیل می‌دهند.

خبرنگار آژانس کُردپا گزارش داد که شهر سنندج از ظهر امروز به بعد با ورود یگان ویژه از کرمانشاه، کاملاً حالت حکومت نظامی به خود گرفته و با هرگونه تجمع گروهی شهروندان برخورد می‌شود.
مراسم نوروز در میان کُردها با رقص و پایکوبی جمعی همراه است.

حکومت اسلامی ایران از هفته‌ها قبل با احضار، بازداشت و زندانی فعالان سیاسی، فرهنگی و هنرمندان در مناطق کُردنشین به ویژه شهرها، درصدد کنترل و اختلال در برگزاری مراسم ملی نوروز در میان کُردها می‌باشد.

طی یک ماه اخیر بیش از ٤٠ شهروندان کُرد از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند که برخی از آنان با تودیع وثیقه‌های میلیونی و اخذ تعهد، موقتاً از حبس آزاد شده‌اند.

پیشتر فرمانده‌های نظامی، انتظامی و مقامات امنیتی در شهرهای مریوان، پیرانشهر، بوکان، پاوه، تکاب، نقده، ماکو، سلماس و دیگر شهرهای کُردستان با هشدار نسبت به برگزاری آیین‌های نوروزی، شهروندان کُرد را به زندان تهدید کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر