۱۳۹۲ فروردین ۱۶, جمعه

نگرانی خانواده کردپور از انتقال مسعود و خسرو به اطلاعات ارومیه

NNS ROJ: با وجود آنکه بیش از سه هفته از دستگیری مسعود و خسرو کردپور می گذرد، خانواده این دو روزنامه نگار کرد هنوز نتوانسته اند با آنان ملاقات کنند. گفته می شود آنها دست کم تا یک ماه از اجازه هرگونه تماسی با خانواده شان محروم هستند.
بنا به اطلاعاتی که به پایگاه خبری روز، "ان ان اس روژ" رسیده، دادگاه انقلاب شهر مهاباد، رسما به خانواده و وکیل خسرو و مسعود کردپور گفته که قرار بازداشت موقت آنها تا یک ماه تمدید شده است.



شنبه هفته گذشته، دادگاه مهاباد، بدون هیچ توضیحی، به خانواده این دو روزنامه نگار بازداشتی گفته بود که فرزندانشان جهت تحقیقات بیشتر به اطلاعات ارومیه منتقل شده اند.

با وجود آنکه بیش از سه هفته از بازداشت برادران کردپور می گذرد اما تاکنون نه خانواده و نه وکیل مدافعشان موفق به ملاقات و یا حتی تماس تلفنی با آنان نشده اند.

یک منبع مطلع در این زمینه به ان ان اس روژ گفت که مخالفت مقامات قضایی با ملاقات خانواده کردپورها با فرزندانشان، همزمان انتقال آنان به اطلاعات ارومیه و عدم پاسخگویی طرفهای ذی ربط در مورد پرونده آنان، موجب نگرانی خانواده این دو روزنامه نگار دربند شده است.

اطلاعات مهاباد پیشتر هم مانع ملاقات با مسعود و خسرو با وکیل مدافعشان جهت امضای وکالت نامه شده بود.

خسرو کردپور سردبیر آژانس خبری "موکریان" روز پنجشنبه 17 اسفند در شهر مهاباد دستگیر شد و دو روز پس از آن هم مسعود کردپور نیز هنگامی که جهت پیگیری وضعیت برادرش به اداره اطلاعات مهاباد رفته بود، بازداشت شد. 

پیش از آن هم خضر رسول مروت، که وی نیز با موج دستگیریهای اخیر بازداشت شده، به اطلاعات ارومیه انتقال داده شده بود.

روز سه شنبه هفته گذشته، گزارش شده بود که خانواده خضر رسول مروت در پی اطلاع از انتقال او به ارومیه، به شدت نسبت وضعیت فرزندشان نگران شده اند.

از سوی دیگر با گذشت یک ماه از دستگیری فاروق و فرزاد سامانی، مقامات قضایی و امنیتی مهاباد تاکنون از علت دستگیری این دو برادر به خانواده آنها خودداری کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر