۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

در خرمشهر ٩ شهروند عرب بازداشت شدند

آژانس کُردپا: شمار بازداشت شدگان شهروندان عرب در شهرهای مختلف استان خوزستان از مرز ١٧٠ نفر گذشت.
برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، طی هفته‌های اخیر موج گسترده‌ای از بازداشت شهروندان عرب توسط نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران صورت گرفته به طوری که شمار بازداشت شدگان از روز یازدهم اسفندماه سال گذشته تا کنون از مرز ١٧٠ نفر گذشته است.
در همین رابطه روز دوشنبه دوازدهم فروردین ماه، ٩ نفر از شهروندان عرب در شهر خرمشهر "محمره" به نام‌های "عزیز صالحی، باقر مقدم، صالح نصری، عبدالله موسوی، جارالله هاشمی، ابراهیم صالحی، کاظم عبیداوی و احمد ساعدی" توسط نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.



بنابه گفته‌ی فعالان حقوق‌بشر عرب، بیشتر این بازداشت‌ها شبانه و با یورش به منازل شهروندان عرب صورت گرفته و سپس آنان را به بازداشتگاه "عملیات کارون" منتقل و مورد آزار و شکنجه قرار می‌دهند.

در روز بیست و ششم فروردین‌ماه سال ٨٤، اعتراضی گسترده در اهواز و چند شهر دیگر استان خوزستان به نسبت نامه‌ای منتسب به دفتر رييس جمهوری وقت، كه در آن بر تصميم شورای عالی امنيت ملی حکومت اسلامي ايران، بر تغيير تركيب جمعيتی عرب‌های خوزستان تاكيد شده بود، به وقوع پیوست.

گفته می‌شود بازداشت گسترده‌ی فعالان سیاسی و فرهنگی عرب در هفته‌های اخیر به منظور "ایجاد رعب و وحشت "و ممانعت از تظاهرات مردمی در هشتمین سالروز "انتفاضه‌ی" مردم عرب است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر