۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

انفجار مین و رعد و برق در پیرانشهر و سقز حادثه آفرید

آژانس کُردپا: در حادثه‌ی انفجار مین در پیرانشهر و رعد وبرق در سقز چهار شهروند کُرد کشته و زخمی شدند.
بنابه گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، امروز پنجشنبه پانزدهم فروردین ماه ١٣٩٢، یک شهروند کُرد به نام "حسین روانان" ٣٠ ساله، اهل روستای " اندیزه" از توابع شهرستان پیرانشهر می‌باشد که جان خود را از دست داد. 
این شهروند کُرد هنگام چرای دام در اطراف پاسگاه نظامی روستای "پسوه" در اثر برخورد با مین‌های کاشته به شدت از ناحیه‌ی شکم، مجروح شده که بلافاصله به بیمارستان پیرانشهر منتقل گردیده، اما به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را از دست می‌دهد. 


يک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: این شهروند کُرد به دلیل انفجار مین‌های به جای مانده از دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق جان خود را از دست داده است.

بنابه آمارهای دولتی، بعد از اتمام جنگ ٨ ساله‌ی ایران ــ عراق، حدود ٤٠ میلیون مین و گلوله‌ی عمل نکرده در ٥ استان غربی ایران بجای مانده بود.

همچنین شب گذشته چهاردهم فروردین‌ماه، سه شهروند کُرد در نزدیکی روستای "بسطام" از توابع سرشیو در شهرستان سقز بر اثر برخورد رعد و برق با آنها دچار حادثه می‌شوند. 

بر اثر برخورد رعد و برق به این سه نفر، یکی از آن‌ها به نام "عایشه سلیمی" ٣٥ ساله جان باخته و دو نفر دیگر به نام‌های "زانا رحیم زاده" ١٣ ساله و "مریم رحیم زاده" ٣٠ ساله دچار سوختگی ناشی از از رعد و برق شده که جهت مداوا به بیمارستان شهرستان سقز منتقل می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر