۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

وضعیت وخیم جسمی مهدی کوخیان در زندان مراغه

خبرگزاری هرانا - مهدی کوخیان زندانی سیاسی زندان مراغه که از مشکلات کلیوی رنج میبرد، در شرایط وخیم جسمی بسر میبرد و مسئولین حاضر به درمان وی نیستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی کوخیان به همراه عباس ولی‌زاده، روز دهم دی ماه در ملکان دستگیر و از‌‌ همان روز با صدور قرار بازداشت موقت، به اداره اطلاعات و سپس زندان مراغه اعزام شده‌اند.



اتهام مهدی کوخیان و عباس ولی‌زاده، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، اعلام و پرونده اتهامیشان پس از صدور کیفرخواست از بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مراغه به دادگاه انقلاب‌‌ همان شهر ارسال شده است.

یکی از نزدیکان این زندانی طی گزارشی به خبرگزاری هرانا می‌گوید: "مهدی کوخیان، مبتلا به بیماری سنگ کلیه بوده و حتی در مدت بازداشت در اطلاعات، از داروهای درمان این بیماری استفاده کرده است."

وی ادامه داد: "با این وصف، شدت شکنجه‌های اعمال شده به این فعال آذربایجانی، باعث شدت بیماری‌اش شده است. ولی قاضی دادگاه انقلاب مراغه و قاضی ناظر زندان و رییس زندان مراغه از درمان و اعزام وی به یک مرکز درمانی سرباز زده و در صورت درخواست این امر از جانب کوخیان به توهین وتهدیش‌اش می‌پردازند. در حال حاضر، وضعیت مزاجی مهدی کوخیان بسیار نامساعد گزارش شده وشدت بیماری سبب عدم تعادل و اختلال در تغدیه‌اش شده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر