۱۳۹۲ فروردین ۲۳, جمعه

بی‌خبری از سرنوشت سه بازداشتی در دهگلان

 با وجود گذشت دو هفته از بازداشت سه شهروند دهگلانی تا کنون موفق به تماس با خانوادهایشان نشده اند و در وضعیت نگران کننده ای بسر می برند.
بنا گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بیش از دو هفته از بازداشت سه شهروند دهگلانی میگذرد اما تاکنون هیچ گونه خبری از آنها در دست نیست ، سعدی حسین پناهی اهل روستایی قروچایی و نعمت نادری و شمص الله نادری اهل روستای کرونان از توابع دهگلان در استان کردستان که دو هفته پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند تا لحظه تنظیم خبر، از اتهام یا اتهامات احتمالی و مکان بازداشت این سه شهروند اطلاعی در دست نیست.
گفتنی است که طی ماهایی اخیر، موج بازداشت‌ها به مناطق کردنشین رسید وتعداد زیادی از شهروندان کرد از جمله روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، حقوق زنان، کارگری، دانشجویی و هنرمندان در شهر‌های سنه، مهاباد، نقده، اشنویه و پاوه در روز‌های اخیر بازداشت شده‌اند.
بنا به آمارها, ظرف سه ماه گذشته 90 فعال سیاسی و فرهنگی و کارگری در مناطق مختلف کردستان توسط نیروهای امنیتی رژیم اسلامی بازداشت شده اند.
گزارشات مزبور نشان می دهند طی ماههای ژانویه، فوریه و مارس سال جاری میلادی، کردستان با ٩٠ مورد دستگیری، دارای بیشترین تعداد بازداشت شدگان در سراسر ایران بوده و در صدر مناطقی قرار گرفته که هدف سرکوب های دولتی واقع شده اند.

بهمن توتونچی:کوردسستان عراق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر